Annonser:
<< Tillbaka till TenTour Online
  FAQ FAQ  Sök i Forumet   Registrera Här Registrera Här  Logga in Logga in

Tävlingar

Svara Svara
Författare
wasa Visa Drop Down
Nybörjare
Nybörjare

Registrerade sig: 2010 jul 14
Land: Sverige
Online Status: Offline
Val Val   Citera wasa Citera  SvaraSvara Direkt länk till detta inläggt Ämne: Tävlingar
    Skickat: 2010 jul 15 kl 01:19
Jag tycker att det är dags att sätta betyg på våra svenska tennis tävlingar runt om i landet.
Jag har en känsla av att många tennisklubbar är bara ute efter den anmälningsavgiften som man betalar till varje tävling man deltar i. Jag kanske har fel därför är det bra om flera höjer sina röster. Kanske SvTF eller tennis regioner kan agera för att förbättra tävlingarna.
Jag är besviken på hur tävlingar sköts när det gäller främst:
Spelschema
Tidsschema
Matchbevakning
Matchdomare
Tillmötegående ledare
Service, osv...
Det finns förstås många bra tävlingar där man känner engegemang från tävlingsledning och tävlingsledare. 
Dags att sätta betyg. Vilka tävlingar får underkänt och vilka tävlingar får godkänt
Tyck till och säg ifrån så att vi får bättre tennis tävlingar

Tillbaka till Toppen
Tentour Online Visa Drop Down
Admin Group
Admin Group

Registrerade sig: 2010 jun 03
Val Val   Citera Tentour Online Citera  SvaraSvara Direkt länk till detta inläggt Skickat: 2010 jul 15 kl 13:34
Då vill jag påminna om reglerna på detta forum:

Använd sunt förnuft och etikett
Försök hålla diskussioner på en saklig nivå och uttryck er vänligt mot varandra. Vi accepterar ingen form av personangrepp. Tänk er för innan ni skriver om någon annan, tränare/motståndare/domare etc.

Så håll inläggen sakliga och inget skitsnack så är det fritt fram.

Redigerad av Tentour Online - 2010 jul 15 kl 13:34
Tillbaka till Toppen
SmyckesMannen Visa Drop Down
Nybörjare
Nybörjare

Registrerade sig: 2010 jul 16
Val Val   Citera SmyckesMannen Citera  SvaraSvara Direkt länk till detta inläggt Skickat: 2010 jul 16 kl 14:27
Jag är ny i den här världen, och kan inte annat än hålla med Dig!
Jag ser också andra märkligheter, som:

* varför får inte coachning förekomma? Proffsen får möjlighet till detta en gång per set, men inte juniorerna (som rimligtvis behöver det minst lika mycket...)

* måste det vara såå tyst? Har spelarna bett om detta, eller är det en föreställning från svunna tider att det SKALL vara så?

Vi är alla engagerade i en underbar sport, men det är inte känslan man får när man besöker turneringar.

På återhörande!
Tillbaka till Toppen
SmyckesMannen Visa Drop Down
Nybörjare
Nybörjare

Registrerade sig: 2010 jul 16
Val Val   Citera SmyckesMannen Citera  SvaraSvara Direkt länk till detta inläggt Skickat: 2010 jul 27 kl 09:23
Hej Wasa!

Jag har tagit saken i egna händer - till helgen går den andra Thomas Sabo Open av stapeln. En turnering som jag tror Du skulle gilla....Hör gärna av Dig till mig för att diksutera detta ämne!

M V H

Anders / 0703 208 208
Tillbaka till Toppen
 Svara Svara

Forum Hop Forum tillåtelse Visa Drop Down

Har du åsikter eller hittar olämpliga inlägg, maila oss på: info@primesite.se